Eine zukunftsgerichtete Lehr- und Lernform in einer digitalen Schul- und Arbeitswelt

Technische und digitale Hilfsmittel sind ein integraler Bestandteil des Blended Learning. Werden diese im Unterricht gezielt genutzt, tragen sie zur Förderung der Fähigkeiten und des Wissens bei, die junge Menschen für ihre Zukunft in einer digitalen Gesellschaft brauchen.

​Der soziale Charakter des blended Lernens vermittelt eine interaktive und kreative Lernerfahrung und neue Formen der Kommunikation, Zusammenarbeit und Recherche sind möglich, die nachweislich zur Zunahme des kreativen Denkens führen und aktives, tiefergehendes und kontextbezogenes Lernen verstärken.

Zurück zur Hauptseite

Quellen

  • Foundation for Blended and Online Learning and Evergreen Education Group (2017). Teaching with technology: Educators’ perspectives and recommendations for successful blended instructional strategies.

  • NMC Horizon Report: 2017 Higher Education Edition

Erfahrungsberichte

 

"Teaching in the Internet age means we must teach tomorrow's skills today."

Jennifer Fleming

"Nothing excites me more than students engaging as collaborative partners with their teachers and becoming effective change agents in our school and community."

Bob Eichorn, Principal, New Directions School, Virginia


It has become a necessity for our students to go beyond the fundamentals of reading and writing and to also include technological skills to be successful and navigate the current changing, media-driven environment. Teachers need to practice, attend workshops, go to
professional development and keep learning themselves.

Kathleen Berglund, Diamond Valley Elementary.

Proficere AG · Ruessenstrasse 12 · 6340 Baar  · Switzerland · Email: info@proficere.ch · Phone: +41 (0)44 585 12 06